M.A., Magister- und Diplomarbeiten
Übersicht
Wissenschaftliche Hausarbeiten: M.A., Magister, Diplom, Lehramt für Gymnasien:
in Arbeit
Elisabeth Thomas
abgeschlossen
Franziska Mayer: "The Stolen Generations: Memory, Culture, and Identity from "Half-Castes" to "The First White Man Born"
Alexandra Kühne: "Family Structures in Sri Lankan Novels"
Stefanie Kirsch: Menschenrechte unter dem Human Rights Act 1998 - Eine Fallstudie aus Großbritannien
Michaela Hausmann: "And Yet I Know Not How I Should Speak Of Her": Characterisation of Three Female Figures in Tolkien's Works
Vivien Schmidt: Humanity in Dystopia - Suzanne Collins' The Hunger Games
Sarah Weller: Craig Thompson's Blankets: The Portrayal of Craig's Spiritual Life and Relationships
Alevtina Okhotnikova: Anna Letitia Barbauld: The Female Critic
Nicole Gabriel: Terry Pratchett's Shakespeare Adaptations
Michèle Fischer: Representation of Identity and Ex-centricity in Radclyffe Hall
Manja Kratzin: Manipulation in the German Translations of Sydney Morgan's Italy
Marion Becher: Dryden and the Politics of Translation in the Aeneid
Susan Kolata: Stephen Fry's The Stars' Tennis Balls: An Adaptation of Alexander Dumas' The Count of Monte Christo
Anni Lehmann: Platonism in Iris Murdoch's The Sandcastle and A Severed Head
Kathrin Rehfeld: Die Darstellung kindlichen Bewußtseins in moderner Kurzprosa
Kathrin Fäller: Intertextual structure, themes, and characters in Stephenie Meyer's Twilight Series
Stefan Georg Müller: Empathie und Narrativisierung in Fanny Burneys Camilla
Stefanie Köhler: Geschichte für Kinder im 18. Jahrhundert
Lars Kretschmer: Ekphrasis in Charlotte Brontes Villette
Franziska Wiermann: The Sublime in Aldous Huxley's Brave New World
Anne-Kathrin Thiele: Bekehrung als Erzählung in Anne Duttons Autobiographie A Brief Account of the Gracious Dealings of God with a Poor, Sinful, Unworthy Creature
Jana Weißhuhn: Biblische Motive in Oscar Wildes Märchen
Maja Kamprath: William Waltons Oper Troilus and Cressida
Theresa Schön: Charakterskizzen in Virginia Woolfs Tagebüchern 1925-1935
Gregor Rumpf: "Your ghost inseparable from my shadow". An Analysis of the Intertextual Relations between Ted Hughes`s Birthday Letters and Selected Poems by Sylvia Plath
Daniela Mohrich: "I know nothing - nothing in the world - of the hearts of men". Self-concept, Self-presentation and Social Perception of the Narrator in Ford Madox Ford`s The Good Soldier
Carina Merseburger: William Shakespeares A Midsummer Night`s Dream in der englischen Buchillustration um 1900 - Arthur Rackham und William Heath Robinson im Vergleich (Kunstgeschichte/Anglistik)
Jonas Ole Langner: Der Libertin in Thomas Shadwells The Libertine und George Ethereges The Man of Mode: literarischer Typus und kulturelles Phänomen
Mandy Pötzsch: Penance and Justice in Ian McEwan`s Atonement
Melinda Clarice Palmer: Religion and Enlightenment in Samuel Richardson`s Novel Sir Charles Grandison
Annett Neddermeyer: Tennessee Williams`s Drama and André Previn`s Opera A Streetcar Named Desire. Material and Context for Cross-Curricular Teaching (Musikpädagogik/Anglistik)
Dietlind Starke-Krauß: Weibliche Identität als soziale Verpflichtung? Zur Darstellung von Entwicklungs- und Reifungsprozessen in Doris Lessings Romanen The Golden Notebook, The Diary of a Good Neighbour und The Good Terrorist
Anne Obersteller-Otto: Wahlrechtsreformen 1832 und 1876 und Modernisierung. Zum Verhältnis von Politik und Literatur am Beispiel von George Eliots Roman Middlemarch. A Study of Provincial Life
Susanne Rüdiger: Das Globe Theatre in London
Christine Schmidt: Palimpsest als Metapher und Strukturprinzip in Michael Ondaatjes The English Patient
Julia Lippert: Innenwelten in Roman und Film. Zur Darstellungstechnik in Swifts und Schepisis Last Orders
Annett Dornack: Frank McCourts Angela`s Ashes im Kontext irischer Zeitzeugnisse
Anja Schmidtke: E. M. Forster`s Maurice. A Comparison between Novel and Film